۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱

صباغیان مطرح کرد؛

ضرورت توانمندسازی مهارتی در جهت خودکفایی مددجویان

ضرورت توانمندسازی مهارتی در جهت خودکفایی مددجویان

قائم مقام کمیته امداد برضرورت توانمندسازی مهارتی در جهت خودکفایی مددجویان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر صباغیان قائم مقام کمیته امداد خمینی در همایش کشوری حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال باید ارتقای سطح کیفی و کمی را در نظر بگیریم، افزود: شغلی که برای مددجویان ایجاد می‌شود باید با ثبات پایدار و با درآمد مکفی باشد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم منابع مورد نیاز را در سطح ملی و استانی پیگیری کنیم تا بتوانیم اشتغال بیشتری برای مددجویان ایجاد کنیم. همچنین نظارت بر اشتغال حائز اهمیت است و باید برای حفظ پایداری و ثبات شغل‌ها پایش‌های مستمر انجام شود.

قائم مقام کمیته امداد گفت: باید از روزمرگی فاصله بگیریم و تلاش کنیم در زمینه اشتغال تحول جدیدی ایجاد کنیم. بخشی از فعالیت در حوزه اشتغال باید به تحول‌آفرینی در این زمینه اختصاص یابد.

صباغیان اظهار کرد: ۱۲۰ خدمت به مددجویان کمیته امداد با هدف کاهش آثار فقر در خانوارها انجام می‌شود هر چه در حوزه اشتغال فعالیت کنیم فقر در جامعه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: باید زمانی مددجو از چرخه حمایت خارج شود که اطمینان پیدا کنیم که شغل ایجاد شده به درآمد ثابت و پایداری رسیده است.

صباغیان همچنین گفت: ترویج فرهنگ کار و اشتغال نیز یکی دیگر از مؤلفه‌های کاهش فقر در جامعه است تاکید بر اشتغال در فرهنگ دینی ما در احادیث بسیاری آمده است و باید برای فرهنگ‌سازی در زمینه اشتغال تلاش کنیم.

وی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی نیز یکی دیگر از زمینه‌های ایجاد اشتغال است که با توانمندسازی مهارتی مددجویان زمینه جذب شغل برای آنها فراهم می‌شود.

کد خبر 6259990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha